söndag 22 februari 2015

Sista passet??


Ja, idag blev det nog sista ismetepasset för säsongen. 
På torsdag drar jag till Mexico och las vegas. 
Tveksam om isarna är hållbara när jag kommer hem. 

Dagens fiske då? 
Var riktigt laddad när jag klev upp imorse, vi skulle fiska på ett nytt vatten, ett vatten där det har kommit upp riktigt stora gäddor dom senaste månaderna,
14,15 och 16 kg. 
Idag kommer det att hända!!! 
Så gick tankarna i bilen. 
Sådanahär dopade mörtar körde jag med hela dagen. 
Stora as till gäddor ska matas med stora as till mörtar, ungefär så resonerade jag. 
Men ack så fel jag hade, IGEN!!!! 
Det är ju inte klokt vad värdelöst denna säsong har varit. 
Bara att inse att man är kass på det här, kanske skulle börja med specimen mete eller nått?? 
För stora mörtar vet jag vart det finns. 
2 snipor och 6 bommade lyckades jag skrapa ihop, och för dom andra hände inte mycket mer än så. 
Då ryktet börjat gå om alla grisar som har kommit upp på senaste tiden så var det många som hade siktet inställt på stora gäddor idag. 
Gruppen bredvid oss hade lika segt fiske som oss, det var väl bara en sån dag helt enkelt, och självklart lyckades vi pricka in den perfekt.
Som vi har gjort med alla andra dagar! 

Nu laddar jag för Mexico istället, 2 dagar fiske hade jag tänkt (om man får för frugan) sen är det bara att ladda för vårens trollingfiske, och spinnfiske efter feta vårgäddor innan leken. 

Man kan ju ha det sämre, tur att vi är bra på att laga mat iaf. 
För fiska, det verkar vi inte kunna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar