söndag 22 november 2015

Vinterträffen

När jag skriver en blogg försöker jag göra den lite längre, och ibland lite rolig (försöker iaf)  
Ibland går fisket åt helvete helt enkelt, lika bra att skriva som det är, det är iaf sånt jag vill läsa när jag läser andra bloggar, 
Fiskebröder och kapten kolja är 2 som jag verkligen gillar att läsa. 
Nu är ju mina skrivkunskaper lika med noll! Men det bjuder jag på. 
Ibland är det ju lite kul att läsa när allt går åt helvete för folk (skadeglädjen är ju denna Sanna glädjen) och för team Fetto går det åt helvete rätt ofta faktiskt. 

Vinterträffen som sagt, gör inlägget lite annorlunda, så här kommer helgen i punktform istället 

• -6 grader på lördagen, svinkallt! 
• glömde vinterdojjorna hemma 
• glömde sätta i bottenpluggen, upp med båten efter 30 min, tog 45 min att få ut allt vatten, missa starten med 30 min
• lite sidsjö på vägen mot prickgrund, alla mina sspön plus rigg var helt täckta med is, bromsen funka inte på riggen, rullar var tvugna att tinas i hytten.
• båtar drog fisk runt oss 
• 2 gäddor med obligatoriskt trassel och förlorade tackel 
• Vänerns minsta öring på riggen 
• iskalla fötter 
• iskalla händer 
• avslutade med att tappa telefonen så displayen sprack nått jävulskt

Söndagen blev lyckligtvis inställt P.g.a vinden. 
Tack gode Gud för det, annars hade vi väl gått på grund eller nått. 

Stort grattis till alla pristagare. 
Extra stort grattis till Team Söderlund som kammade hem hela skiten!! 

Dumstruten på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar